Logo-PTAS.png

akademi syoknya manjung

Kelas Persediaan Matematik 2020 Telah Dibuka!

Untuk pelajar-pelajar yang akan masuk ke Tahun 3 sehingga ke Tingkatan 5 pada 2020.

Akademi Syoknya Manjung, Perak

Tahun 3 - Tingkatan 5 (2020)

Matematik

Adakah anda tergolong dalam dua (2) golongan ibubapa/penjaga ini?

  • Risau anak tak boleh/kurang kuasai matematik
  • Nak anak kekalkan pencapaian matematik yang baik

Anda sememangnya ibubapa/penjaga yang sangat prihatin. Sikap yang terpuji. Teruskan Membaca…

Ada antara isu-isu ini yang anda sedang alami?

Nak ajar anak matematik tapi tak jelas dan tak faham silibus zaman sekarang.

Nak ajar anak sendiri di rumah tapi tak ada masa sebab sibuk dengan kerja dan komitmen lain.

Cuba ajar anak sendiri di rumah tapi anak main-main dan manja-manja semasa diajar.

Dah ajar anak banyak kali tapi anak tak faham-faham juga. Sekejap faham, sekejap lupa.

Boleh ajar anak sendiri di rumah tapi bila anak tak faham, rasa nak marah je. Kesian anak.

Dah usaha macam-macam dengan harapan pencapaian anak meningkat tapi…

Ada? Tak apa Tuan/Puan. Anda tak keseorangan. Cuba tengok Puan XXX ni. Puan XXX ni pun pernah ada isu-isu macam ni juga.

WhatsApp-Image-2019-10-29-at-8.22.31-PM.jpeg
WhatsApp-Image-2019-10-29-at-8.23.00-PM.jpeg

Izinkan anak anda merasai pengalaman bersama kami dengan pendekatan yang tersendiri.

Kaedah dan teknik pengajaran ini telah DITAMBAH BAIK bagi menghasilkan IMPAK yang lebih MANTAP terhadap para pelajar kami.

65661627_1134591950084882_8496791573281898496_o.jpg

FAHAM BIAR DARI BAWAH

Nak buat latih tubi pun perlukan susunan pembelajaran yang betul. Kalau ilmu paling bawah dah dikuasai, menguasai ilmu yang tahap lebih tinggi akan jadi lebih mudah. Macam bangunan, kalau asas dah kukuh pasti lebih mudah nak dibina tinggi dan tinggi lagi. 

70728459_494047448046379_2415236199904968704_n.jpg

LAIN ORANG LAIN CARANYA

Semua orang ada potensi dan kemampuan masing-masing. Tapi kalau dah orangnya berbeza selalunya berbeza lah cara mendekati mereka. Kalau dah tau cara nak dekati, kuranglah berlaku salah faham.

72667618_1205371069673636_7801469250329116672_n.jpg

KUASA HAPPY

Hati yang gundah gulana menyukarkan proses menuntut ilmu. Manakala hati yang gembira memberikan kesan sebaliknya. Bila gembira, hati pun akan ikhlas belajar. Ilmu dapat, keberkatan pun dapat!

Jadual Kelas Akademi Syoknya

Tahun/TingkatanHariMasa
Tahun 2Sabtu2pm - 4pm
Tahun 3Khamis8pm - 10pm
Tahun 4 (1)Jumaat8pm - 10pm
Tahun 4 (2)Sabtu9am - 11am
Tahun 5 (1)Rabu8pm - 10pm
Tahun 5 (2)Sabtu11.30am - 1.30pm
Tingkatan 4Sabtu4pm - 6pm

Yuran Akademi Syoknya

ADA IBUBAPA/PENJAGA LAIN YANG MENYESAL KERANA DULU MEREKA FIKIR BEGINI...

Tak apa lah, awal lagi nak tuisyen

Tanyalah kepada mana-mana pelajar cemerlang, antara rahsia kejayaan mereka ialah bersedia awal. Secara logiknya, bermula awal menjadikan masa jadi semakin banyak untuk menguasai sesuatu subjek/topik tersebut.

Akademi ni ada subjek math je, rugi!

Tujuan utama kami hanya fokus kepada matematik saja adalah untuk membina dan memberi tumpuan kepada membentuk cara-cara membimbing pelajar dalam subjek ini dengan lebih berkesan.

Nantilah daftar, mesti ada kosong tu

Setiap kelas kami maksimum pelajar 15 orang sahaja. Apabila sudah penuh, kami akan terus menutup kemasukan bagi kelas tersebut. Tiada penambahan walaupun seorang untuk kelas yang penuh demi fokus yang maksima.

DAN INILAH KATA-KATA IBUBAPA/PENJAGA YANG DIATAS...

Kalau saya bertindak lebih cepat dulu mungkin
anak kami lebih gembira sekarang
Puan AAA
Ibu Menyesal

USAH ULANGI KESILAPAN PUAN AAA. ANDA BOLEH MENGUBAHNYA! BERI ANAK ANDA RASAI PENGALAMAN BERSAMA KAMI!

56618698_1075851359292275_1586507455389499392_n.jpg
57333468_763377247396822_95737668591157248_n.jpg